کافی نت دریا
کافی نت دریا ،نبش چهارراه سبزی فروشان پاساژ الغدیر طبقه بالا.محمد صالحیانی مطلق

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 احتمال استفاده حق‎التدریسی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش پرورش از احتمال به کارگیریِ پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهر ماه به صورت حق التدریس خبر داد.
حسین فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت استخدامی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:  امسال تعداد ۸ هزار و ۲۰۰ سهیمه استخدامی نیروی انسانی به وزارت آموزش و پرورش داده اند.
وی افزود: به دلیل اینکه آزمون استخدامی به صورت مشترک با دستگاه های دیگر برگزار می شود زمان برگزاری را باید سازمان سنجش و همچنین امور استخدامی تعیین کنند.
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش پرورش بیان کرد: پیش بینی می کنیم نیمه اول شهریورماه آزمون استخدامی برگزار شود.
وی درباره تکلیف پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته گفت: دوره های آموزشی برای این دسته از پذیرفتگان در تابستان برگزار می شود.
فرزانه ادامه داد: احتمال دارد در سال تحصیلی جدید ۹۶_۹۷ از  مهرماه سال جاری از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته استفاده کنیم.
معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با کمبود نیروی انسانی به ویژه در دوره ابتدایی رو به رو هستیم لذا درصددیم تا از این پذیرفته شدگان استفاده کنیم.
فرزانه گفت: اگر پذیرفته شدگان بتوانند پایه های اصلی دوره را بگذرانند حکم آنان صادر می شود البته آنان به صورت حق التدریس به کار گرفته می شوند.
فرزانه تصریح کرد: طبق قانون بایدپذیرفته شدگان آزمون استخدامی یک سال دوره مهارتی را بگذرانند.

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 شرایط معافیت از سربازی اعضای خانواده های دارای معلول

مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و قانون اصلاح موادی از خدمت نظام وظیفه عمومی، مشمول دارای فرد معلول در خانواده با شرایط و ضوابطی می تواند از معافیت خدمت نظام وظیفه عمومی برخوردار شود.
افروز صفاری فرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند شرایط معافیت از سربازی فرد دارای عضو خانواده معلول سال هاست که اعلام شده اما اغلب مردم از این قوانین اطلاعی ندارند و در مواردی، زمانی متوجه مشمولیت معافیت می شوند که فقط دو ماه از سربازی آنان باقی مانده است.
وی با اشاره به قانون افراد برخوردار از امتیاز معافیت خدمت سربازی ، خاطرنشان کرد: اگر یکی از فرزندان پدر ومادری که معلول باشند یعنی پدر یا مادر معلول شدید یا خیلی شدید باشند می تواند از معافیت خدمت سربازی استفاده کند.البته اگر پدر و مادر بالای 70 سال داشته باشند و ناتوانی آنها ناشی از کهولت سن باشد شامل این بند نمی شوند و نیروی انتظامی طبق مقررات برای آنها تصمیم گیری می کند.انتخاب فرزند برای معافیت نیز بر عهده پدر و مادر است.
مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همچنین یکی از فرزندان خانواده هایی که دو فرزند معلول شدید یا خیلی شدید یا اینکه دارای همسر معلول شدید یا خیلی شدید یا افرادی که حداقل یک فرزند معلول شدید یا خیلی شدید داشته باشند، می توانند از معافیت سربازی استفاده کنند.
صفاری فرد گفت: تک پسر خانواده ای که حداقل سه فرزند دختر داشته باشد و پدر یا مادر ، مددجوی بهزیستی باشند نیز می تواند از این معافیت استفاده کند البته اعضای معلول خانواده که به واسطه آنها مشمول معاف می شود باید در خانواده نگهداری شوند و در صورتی که در مرکز یا محلی دیگر نگهداری شوند معافیت شامل حال مشمول نمی شود.
فرد چگونه می تواند برای معافیت اقدام کند؟
مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در صورتیکه فردی دارای یکی از شرایط بالا باشد می تواند به بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارائه کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
صفاری فرد درباره چگونگی فرآیند رسیدگی به درخواست ها، گفت: پس از ارائه درخواست معافیت از سوی فرد به اداره بهزیستی شهرستان و در صورت واجد شرایط بودن وی ،مستندات مربوطه به بهزیستی استان ارسال شده و در شورای معافیت بهزیستی معلولیت فرد بررسی خواهد شد و در صورت تایید به اداره وظیفه عمومی استان معرفی می شود.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، صفاری فرد در پاسخ به این سئوال که شدت معلولیت معلول برای رسیدگی به تقاضای معافیت چه اندازه باید باشد، افزود: در مورد اعضای معلول خانواده که معلولیت ذهنی داشته باشند پرونده معلول ذهنی متوسط هم مورد بررسی برای معافیت قرار می گیرد ولی در مورد معلولیت های دیگر حتما باید شدت معلولیت شدید وخیلی شدید باشد. 

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ۵۰۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صندوق رفاه دانشجویان بدهکار هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر صبح امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به عملکرد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: صندوق رفاه دانشجویان از سال ۵۳ تأسیس شده و مأموریت آن در بخش حمایت از دانشجویان مستعد و کم‌بضاعت در سراسر کشور است؛ البته به جز دانشجویان وزارت بهداشت که خود آنها دارای صندوق رفاه دانشجویان مجزا هستند.
وی با بیان اینکه ما از تمام دانشجویان حمایت می‌کنیم، ادامه داد: یک آسیب‌شناسی از وضعیت صندوق رفاه دانشجویان انجام دادیم، سند راهبردی صندوق تدوین شد؛ در این سند ارائه تسهیلات هدفمند و مؤثر، محور ارائه خدمات صندوق قرار گرفت و همچنین سرمایه‌گذاری و درآمدزایی متناسب با مأموریت آموزش عالی، سرلوحه کار صندوق رفاه دانشجویان قرار گرفت و قرار شد در بحث مدیریت اموال راکد دانشگاه‌ها، با آنها هم‌افزایی داشته باشیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در صندوق رفاه دانشجویان بر سه مسئله تمرکز داشتیم؛ تمرکز اعتبارات عمومی، تمرکز تقویت درآمدزایی، تمرکز جلب حمایت نهادهای عمومی، مردمی و خیرین.
یزدان‌مهر تصریح کرد: در بخش درآمدهای اختصاصی، درآمدهایمان از ۱۸۰ میلیارد تومان به ۳۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امسال برنامه‌ریزی شده است درآمدهای اختصاصی صندوق به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
وی اظهار داشت: از سال ۸۸ تا ۹۱ درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان ۲۹۱ میلیون تومان بود که از سال ۹۲ تا ۹۶ به ۱۱۴۰ میلیارد تومان رسید.
مشاور وزیر علوم به بخش اعتبارات عمومی اشاره کرد و گفت: علیرغم تمام محدودیت‌هایی که داشتیم، به این بخش توجه ویژه‌ای شده است و ما بهترین رشد را در رشد اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان داشتیم و هر سال ۲۰ درصد در این زمینه با رشد مواجه بودیم.
یزدان‌مهر گفت: همچنین هم‌افزایی با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم که بعد از اینکه در برنامه پنجم توسعه با منع خوابگاه‌سازی روبرو شدیم، ۳۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه و ۳۰ میلیارد تومان صندوق رفاه دانشجویان برای کمک به رفع مشکل کمبود فضای خوابگاهی در طول برنامه ششم توسعه پرداخت کردند. در حال حاضر ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه در بحث وام ویژه دکتری نیز به صندوق کمک کرد. در سال ۹۳، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دانشجویان دکتری وام ویژه‌ دکتری ارائه شد. به این دانشجویان که آزمون جامع را گذرانده بودند هر کدام ماهانه ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شد که در سال ۹۴ با تأکید دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، این رقم به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت و سال ۹۵ این رقم به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته و محدودیت آزمون جامع نیز برداشته شد. امسال با کمک سازمان برنامه و بودجه ۱۱۰ میلیارد تومان وام ویژه دکتری به دانشجویان ارائه خواهد شد که ۳۰ میلیارد تومان از آن را سازمان برنامه و بودجه کمک کرده و ما با یکی از بانک‌های غیرتجاری در این زمینه همکاری می‌کنیم تا این مقدار وام پرداخت شود.
مشاور وزیر علوم در ادامه به برخی از نگرانی‌های دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: با شفاف‌سازی که صورت گرفت، این مشکلات حل شد. ۱۵ هزار نفر از دانشجویان در ماه اول برای وام ویژه دکتری ثبت‌نام کردند. تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار نفر از دانشجویان این وام را دریافت کرده‌اند. بانک قبول کرده است که وام هر شش ماه این دانشجویان را در یک نوبت پرداخت کند که وام شش ماه اول سال پرداخت شده و شش ماه دوم نیز در یک نوبت به حساب دانشجویان واریز خواهد شد. در حال حاضر ۲۷ میلیارد تومان از این وام پرداخت شده است. دو تا سه هزار نفر از دانشجویانی که پرونده آنها دارای نقص بود نیز پس از تکمیل پرونده می‌توانند از این وام استفاده کنند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: برای کمک به دانشجویان دکتری، با موافقت رئیس کمیسیون دائمی صندوق و رئیس هیأت امنای صندوق، مقرر شد تا در فصل تابستان نیز به این دانشجویان تسهیلات ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای جلب حمایت نهادهای عمومی مردمی و خیرین توانستیم ۲۳۲ میلیارد تومان از ظرفیت‌های این بخش استفاده کنیم و تاکنون بالغ بر ۲۸ خوابگاه دخترانه توسط بنیاد ۱۵ خرداد در مناطق محروم در حال ساخت است که ۱۶ خوابگاه پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است.
یزدان‌مهر اظهار داشت: در بحث ارائه تسهیلات هدفمند و مؤثر ما هم از لحاظ کمی و هم کیفی موفق شدیم. در حال حاضر به تمام دانشجویان متقاضی وام، وام ارائه می‌دهیم به غیر از وام شهریه که کمی در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.
وی افزود: در بحث وام عتبات دانشجویان به تعداد ۵۰۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان پرداخت می‌کردیم که میزان این وام ۳۰۰ هزار تومان بود. با مساعدت‌هایی که صورت گرفت، این وام به ۷۰۰ هزار تومان رسید و در حال حاضر به دانشجویان متأهل یک و نیم میلیون تومان و به دانشجویان مجرد یک میلیون تومان وام عتبات ارائه می‌دهیم و ۳۰ هزار نفر از دانشجویان را تحت پوشش قرار می‌دهیم.
مشاور وزیر علوم تصریح کرد: ما برخی از وام‌ها را تا صد درصد افزایش داده‌ایم. وام ضروری از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته است. در وام ودیعه مسکن نیز افزایش داشته‌ایم به طوری که وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل نخبه در تهران ۲۵ میلیون تومان است که با همکاری بنیاد نخبگان پرداخت می‌شود. در سایر شهرها دانشجویان نخبه ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و دانشجویان غیرنخبه متأهل تهرانی تا ۱۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت می‌کنند که قبلاً این وام ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. در کلانشهرها وام ودیعه مسکن ۱۲ میلیون تومان بود که قبل از آن ۶ میلیون تومان پرداخت می‌شد و این وام در سایر شهرها ۹ میلیون تومان است.
یزدان‌مهر ادامه داد: با توجه به کمبود فضای خوابگاهی، یکی از کارهایی که صندوق رفاه دانشجویان در این زمینه انجام داد، ارائه وام ودیعه مسکن به دانشگاه‌ها بود. به طوری که به دانشگاه خوارزمی دو میلیارد تومان به عنوان وام ودیعه مسکن مجردی پرداخت شد تا دانشجویان پشت در خوابگاه نمانند. همچنین به دانشگاه چابهار ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شد تا ۶۰۰ دانشجوی آنها در منطقه آزاد اسکان یافتند. ۲۰ میلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن اختصاص داده شد تا مشکل کمبود خوابگاهی دانشجویان حل شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه به ارتقای رتبه‌های خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی خوابگاه‌ها انجام شد، خوابگاه‌ها در وضعیت خوبی قرار نداشتند، ۶۴ خوابگاه ما در رتبه ۵ و وضعیت اورژانسی قرار داشتند که آنها را به سطوح بالاتر ارتقا دادیم. ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص داده‌ایم که تمام خوابگاه‌های رتبه ۵ ما ارتقا یافتند. امسال خوابگاه‌های رتبه ۳ و ۴ قرار است که ارتقا یابند. ۲۳۰ خوابگاه رتبه ۴ و ۲۳۰ خوابگاه رتبه ۳ در سراسر کشور وجود دارند که امیدواریم تا مهر امسال با بهبود فضای خوابگاهی روبرو شویم و اعتبارات لازم برای دانشگاه‌ها در این زمینه تزریق شده است.
یزدان‌مهر در ادامه به سلف‌ سرویس‌ دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بانک اطلاعاتی این سلف سرویس‌ها تکمیل شده است، رتبه‌بندی آنها انجام شده، در این رتبه‌بندی ۱۲۵ دانشگاه دولتی در ۳۱ استان شرکت داده شده‌اند، حدود ۱۷۸ آشپزخانه و ۳۵۰ سالن غذاخوری داشتند که باید نسبت به تبدیل آشپزخانه‌های سنتی به صنعتی فعالیت‌هایی صورت گیرد.
وی افزود: مهمترین مسئله‌ای که برخی از دانشجویان با آن مواجه بودند، مشکل تحصیلی به خاطر فقر مالی بود که در این زمینه با موافقت وزیر علوم و صندوق رفاه دانشجویان قرار شد در مناطق محروم صندوق‌های خیریه راه‌اندازی شود. یک مبلغی را صندوق به آنها کمک می‌کند و ماهانه نیز از حقوق اساتید بخشی از آن به این صندوق کمک می‌شود و وام‌هایی توسط این صندوق به دانشجویان کم‌برخوردار ارائه می‌شود. به طوری که در دانشگاه اصفهان ۱۰۰۰ دانشجو و در دانشگاه کردستان ۵۰۰ دانشجو شناسایی شده و به آنها از این صندوق‌ها کمک شده است. در حال حاضر این صندوق‌ها در ۱۱۴ دانشگاه راه‌اندازی شده است. ۷۰ میلیون تومان به دانشجویان روشندل در کردستان پرداخت شده است تا اجاره‌بها و تغذیه آنها رایگان باشد.
مشاور وزیر علوم تصریح کرد: میزان مطالبات صندوق رفاه دانشجویان بالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است و ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی به صندوق رفاه دانشجویان بدهکار هستند.
وی در ادامه به کمپینی که برای بخشودگی جرایم دانشجویان راه‌اندازی شده است، اشاره کرد و گفت: دانشجویان تا آخر مرداد ماه فرصت دارند بدهی خود را به صندوق تسویه و از طرح بخشودگی صد درصدی جرایم استفاده کنند.

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل سه بار در سال از کارگاه های مشمول تامین اجتماعی بازرسی می شود تا مسائل و مشکلات حوزه بیمه ای مورد رسیدگی قرار گیرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب افزود: بر اساس ماده ٩٢ قانون نظام صنفی، در صورتی که فردی در کارگاه تولیدی فعالیت داشته باشد و کارفرما حق بیمه برای فرد پرداخت نکند می تواند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کند و موضوع را اطلاع دهد، بازرسان سازمان تامین اجتماعی در چنین مواقعی خارج از نوبت رسیدگی می کنند.
وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده ٣٩ قانون تامین اجتماعی، لیست های حق بیمه ارسالی از سوی کارفرمایان را مورد بررسی و بازرسی قرار می دهد.
قریب ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی مکلف است به محض دریافت موضوع عدم پرداخت حق بیمه کارگر یا کارگران، برای بازرسی از کارگاه اقدام کند.
مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: کارگاههای فعال مشمول تامین اجتماعی، سالانه به صورت سیستماتیک حداقل ٣ بار در سال مورد بازرسی قرار می گیرند اما در صورتی که شکایتی از سوی کارگران در خصوص عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان اعلام شود بلافاصله بازرسان به کارگاه به منظور شناسایی بیمه شدگان و رسیدگی به مطالبات آنها مراجعه می کنند.
وی افزود: بیش از یک هزار بازرس سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور فعال هستند و آماده پیگیری مطالبات بیمه شدگان هستند.
قریب با بیان اینکه از روزی که کارگر مشغول به کار می شود و رابطه دستمزدی میان کارگر و کارفرما حاکم است، کارفرما مکلف به ارسال و پرداخت حق بیمه برای کارگر است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز در مقابل مکلف به بررسی های لازم و بازرسی از کارگاه است.
وی در خصوص پرداخت حق بیمه قراردادهای موقت یکماه و یا سه ماهه برخی شاغلان گفت: در صورتی که قرارداد کار، یک ماه یا سه ماه باشد، باید کارفرما برای این مدت حق بیمه پرداخت کند.
مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: حتی برای یک روز کارکرد کارگر، کارفرما مکلف به پرداخت حق بیمه است.
براساس آمار سازمان تامین اجتماعی؛ بیش از یک میلیون و 500 هزار کارگاه تولیدی مشمول تامین اجتماعی هستند.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت به آنها ارائه می دهد.

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از رایزنی با سازمان برنامه برای جبران کسری و مطالبات تا پایان سال ٩٦ و افزایش اورژانسی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم خبرداد.
محمد بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آمار و ارقام ورودی‌ها و خروجی‌های منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش، گفت: تا سال ١٤٠٠ حدود ٤٠ درصد نیروی انسانی کنونی که رقمی حدود ٤٠٠ هزار نفر می شود در عرصه تعلیم و تربیت شرایط بازنشستگی پیدا کرده و می توانند بازنشسته شوند.
گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش می‌توان  با اتخاذ برخی سازوکارها بخشی از افراد مذکور که شرایط بازنشستگی را دارند ترغیب به ادامه فعالیت کرد، افزود: باید یادآور شد تا وقتی فردی بازنشسته نشود مشمول قانون منع بازنشستگی نمی‌شود زیرا مجددا دعوت به کار نشده و  مشکلی در این حوزه وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان راه اصلی و محوری تامین نیروی انسانی در عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شود، اظهار کرد: باید ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به صورت اورژانسی توسعه دهیم تا طی ٤ سال آینده که افراد شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند بتواند نیروی جایگزین را تربیت کند تا کمبود جبران شود.
بطحایی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم حدود ١٠٠ هزار نفر از افراد مذکور را ترغیب به ادامه فعالیت کنیم نیاز به تامین ٣٠٠ هزار نیروی انسانی است، تصریح کرد: باید یادآور شد اگر آزمونی برای جذب نیروی انسانی برگزار شود، براساس ماده٢٦ اساسنامه فرهنگیان همه باید دوره آموزشی در دانشگاه مذکور طی کنند.
دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش ٢٠ الی ٢٥ هزار نفر دانشجو در سال را ندارد
وی با اشاره به اینکه یکی از راه های افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تشکیل کنسرسیوم با دانشگاه‌های دیگر به منظور بهره‌مندی از ظرفیت علمی و تجهیزاتشان و بر اساس برنامه درسی دانشگاه مذکوراست، افزود: هم اکنون دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش دانشجو در حد مورد نیاز ٢٠ الی ٢٥ هزار نفر در سال را ندارد؛ متاسفانه طی سال‌های گذشته ظرفیت مورد نیاز در دانشگاه فرهنگیان ایجاد نشده است.
رایزنی با سازمان برنامه برای تأمین کسری بودجه
گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشکلات مالی عرصه تعلیم و تربیت و مواجه با کسری بودجه، خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و مقرر شده جلساتی با مسؤلان وزارتخانه آموزش و پرورش برگزار کنند تا میزان مطالبات و کسری ها تا پایان سال ٩٦ مشخص کنند که چقدر منابع نیاز داریم و متعاقبا کسری وجود دارد و بعد برای آن برنامه‌ریزی شود تا تخصیص صورت بگیرد.

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری چهارمین آزمون استخدامی در سوم شهریورماه ۹۶ خبر داد و گفت: توزیع کارت آزمون از ۳۱ مرداد آغاز می شود.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۶ در صبح و بعد از ظهر روز جمعه سوم شهریوماه ۹۶ در ۵۳ شهرستان و ۱۱۷ حوزه امتحانی برای تعداد ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ داوطلب برگزار می شود.
وی افزود: از تعداد ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ داوطلب، ۲۲۲ هزار و ۷۳۶ نفر زن و ۱۷۹ هزار و ۶۹۴ نفر مرد هستند.
توکلی اظهار داشت: فرآیند برگزاری آزمون در نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ و در نوبت عصر از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می شود. در ورودی برای آزمون نوبت صبح راس ساعت ۸ صبح و برای نوبت عصر راس ساعت ۱۴ بسته خواهد شد و داوطلبان ضرورت دارد قبل از بسته شدن در آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
وی گفت: هر داوطلب باید پرینت کارت آزمون و اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار را به همراه داشته باشد.
مشاور عالی سازمان سنجش افزود: کارت شرکت در آزمون تمامی داوطلبان از روز سه شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
ی گفت: تمامی متقاضیان شرکت در آزمون باید از روز سه شنبه ۳۱ مرداد تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه دوم شهریور به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای، نام و نام خانوادگی، کد ملی و سال تولد و یا اطلاعات ثبت نامی شامل شماره پرونده و کد پیگیری، ضمن مشاهده کارت نسبت به دریافت پرینت آن اقدام کنند.

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

در این بخش پاورپوینت بتن خودمتراکم(SCC) در 70 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل پیشنمایشی از آن آورده شده است. ...

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

 

با سلام 

دوستان عزیز می توانید از طریق لینک زیر پرداخت های کمکی و یا بدهی های خود به کافی نت دریا را پرداخت نمایید 

با تشکر

 

جهت پرداخت بر روی دکمه پرداخت در زیر کلیک نمایید

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

معرفی رشته‌های پرطرفدار فنی و حرفه‌ای

 

مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد  
معرفی رشته‌های پرطرفدار فنی و حرفه‌ای  

مدیر کل دفتر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش از پیش بینی افزایش ۴درصدی پوشش شاخه فنی و کاردانش در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها و احتمال کمبود فضای فیزیکی، باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ انجام و ظرفیت‌های لازم درنظر گرفته شوند.
دکتر محسن حسینی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از روز دوشنبه (۲۶ تیرماه)  صدور برگه‌های هدایت تحصیلی آغاز شده است اظهار کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم در فرم هدایت تحصیلی برای رشته‌های فنی دو اولویت "الف" و "ب" ، برای ثبت نام و برای رشته تجربی چهار اولویت "الف"، "ب"، "ج " و "د" درنظر گرفته می‌شود. 
وی افزود: از ابتدای همین هفته دانش آموزان با در دست داشتن فرم‌های هدایت تحصیلی می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند.
مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش درباره پیش بینی میزان ثبت نام در شاخه‌های فنی و کاردانش گفت: برای امسال بر اساس تاکید برنامه ششم توسعه مبنی بر رسیدن به پوشش ۵۰ درصدی در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا پایان اجرای برنامه، پیش بینی می‌کنیم امسال شمار دانش آموزان در این دو شاخه از ۳۴ درصد در سال گذشته با رشدی ۴ درصدی به ۳۸ درصد برسد.
حسینی مقدم درباره اختیاری بودن هدایت تحصیلی و پیش بینی افزایش ظرفیت هنرستان‌ها در رشته‌های پرطرفدار عنوان کرد: بخش اول از هنرستان‌های ما جزو مدارس نمونه دولتی هستند و برای ورود به آنها باید در آزمون ورودی شرکت کرد، اما بخش دوم هنرستان‌های دولتی هستند که از مقبولیت خوبی برخوردارند و  حتی ثبت نام در آنها بویژه در رشته‌های پرطرفدار از خرداد ماه آغاز شده است. در سال گذشته ۱۷ درصد دانش آموزان ما به چند رشته خاص نظیر حسابداری، کامپیوتر، نقشه کشی، مکانیک خودرو، تاسیسات، برق ، گرافیک و طراحی دوخت رفتند و ظرفیت این رشته‌ها معمولا زودتر تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: مقرر شد کلاس‌هایی که جمعیت ۱۰ ، ۱۲ نفره دارند تا جای امکان افزایش ظرفیت دهند اما باید به دو نکته توجه کنند. نخست اینکه اگر ظرفیت‌ها بیش از نرم استاندارد افزایش یابند هنرآموزان ما در درس‌های کارگاهی دچار مشکل می شوند. از سوی دیگر با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها و استقرار سه پایه در سال آینده اعلام کردیم باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ انجام و از حالا ظرفیت‌های لازم درنظر گرفته شوند. 
مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش افزود: در همین راستا به عنوان مثال اگر هنرستانی شش کلاس داشته باشد نمی‌تواند در سه رشته دانش آموز جذب کند زیرا در سال آینده که در هررشته سه پایه دهم، یازدهم و دوزادهم داریم یک سوم دچار کمبود فضا می‌شویم، بنابراین هنرستان شش کلاسه در دو رشته بیشتر نمی تواند جذب داشته باشد. 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود مدرن ترين نرم افزار،موبايل،��ايانه،بازي،كل يپ و.... و آدرس salehie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.